zaglądało

niedziela, 26 lutego 2017

mój ulubiony kalendarz

Witajcie,
dziś chciałam się z Wami podzielić pomysłem na własnoręcznie robiony kalendarz, duży rodzinny. Sama ten pomysł podpatrzyłam na niedużym zdjęciu w kwartalniku Ikea Family Live. Zakochałam się natychmiast i rozpoczęłam planowanie jak i z czego go wykonać.



Tu zdjęcie z gazetki a poniżej link do zdjęcia na pinterescie   https://pl.pinterest.com/pin/573716440007371581/


A teraz mój diy dla Was jak zrobić kalendarz.
Do wykonania kalendarza używam bloku technicznego A3, potrzebny będzie również organizer który będzie można pociąć, dziurkacz, linijka, ołówek, czarny pisak.
Blok A3 ma szerokość 29,7cm (nie wiem dlaczego nie może mieć równo 30cm ???), dlatego po długości odmierzam 30cm i ucinam aby mieć +- kwadratowe kartki. Kolejnym krokiem jest podzielenie kartki na kratki - dni i tygodnie, a w tym celu na górnej krawędzi odliczamy od lewej strony ołówkiem 4,3cm co da nam 7 dni tygodnia (niedziela będzie miała ciut mniejszą szerokość), zaznaczcie te odległości na górnej i dolnej krawędzi a następnie połączcie już czarnym pisakiem lub według uznania. Teraz podzielimy kartkę na tygodnie, ja zrobiłam standardowo 5 czyli wychodzi co 6cm, zróbcie jak z dniami po obu krawędziach i połączcie pisakiem. Tak powstanie nam kraciasta kartka, którą wypełniamy według własnego pomysłu cyframi, zgodnie z tym od jakiego dnia tygodnia rozpoczął nam się miesiąc. W sytuacji kiedy miesiąc rozciąga się na 6 tygodni, proponuję podzielić dzień na pół. Aby zawiesić całość użyłam starego tekturowego segregatora, choć co jakiś czas szukam innego rozwiązania ale jeszcze nie znalazłam. Od segregatora odcięłam przednią okładkę wraz z grzbietem, została mi tylna okładka wraz z mechanizmem. Ponieważ kartki 30x30cm są większe pozostałą część segregatora zszyłam zszywaczem aby moje kartki kalendarza nie wystawały. Nadal traktuje to jako przejściowe rozwiązanie :) Jednak mimo niedoskonałości, tak stworzony kalendarz służy u mnie już parę lat i uwielbiam go.



















Taki kalendarz możecie zacząć w każdym momencie roku czy miesiąca i tylko dorabiać kolejne kartki na kolejne. Każdy z domowników może wpisywać swoje plany, dzieci mogą coś w nim narysować, można ozdobić go naklejkami, memo karteczkami post-it czy klipsami.

miłego planowania
pozdrawiam
kleo
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...