zaglądało

piątek, 15 kwietnia 2016

@ w prezencie

Witajcie kochani,
dziś chciałam się z Wami podzielić pomysłem, propozycją który osobiście realizuję już od dłuższego czasu. Idea nie jest nowa ani nie jest to mój pomysł, jednak kiedy o niej przeczytałam bardzo mi się spodobała. Myślę że Wam też się spodoba i zaczniecie takie przedsięwzięcie ! A może ktoś z Was już tworzy taką historię. 
via pinterest

Długi wstęp a chodzi o skrzynkę pocztową dla naszych dzieci. 
Mam dwie córki, którym już założyłam tak zwane @ i piszę do nich listy. Kiedy po raz pierwszy czytałam o takim prezencie pisano aby założyć i prowadzić taką skrzynkę już od pierwszych dni dziecka a może i wcześniej kiedy nosimy je w brzuszku. Ja wpadłam na to i założyłam dużo później, moje córki miały już 8 i 9 lat. Ale według mnie każdy moment jest dobry aby zacząć, zawsze można sięgać pamięcią i opisywać nie tylko dzień dzisiejszy ale i cofnąć się dużo wcześniej.

Do moich córek piszę o wszystkim i o niczym, o wydarzeniach które są dla nas dziś ważne i o zwykłych błahostkach dnia codziennego, o nauce, szkole i tym co się w tym temacie dzieje. O uczuciach, emocjach własnych i ich obu, o tym z czym sobie radzimy a czego wciąż się uczymy, o sprawach rodzinnych. O naszych zwierzątkach, o zachowaniu, o stylu i ubieraniu się adekwatnie do różnych okazji, o makijażach i babskich poradach, o muzyce i filmach.
Wysyłam im życzenia z okazji urodzin i imienin. Pisze im o ważnych wydarzeniach jak dniu kiedy zmarła ich prababcia czy jak to było niedawno, kiedy zmarło nam ukochane zwierzątko i jakie emocje temu dniu towarzyszyły. Jest tych tematów naprawdę mnóstwo.
 
Tak sobie myślę, że kiedyś to będzie niesamowite doświadczenie, kiedy dostaną hasła i otworzą po raz pierwszy swoją pocztę. Kiedy zobaczą ilość listów, kiedy otworzą ten pierwszy i kiedy zaczną je po kolei czytać. Teraz jak to piszę, to aż mam ciarki na plecach i nie jestem w stanie sobie wyobrazić tych wszystkich emocji które będą towarzyszyć moim córką. 

Jeśli chodzi o to jak często piszę to z tym jest różnie. Bywają dni kiedy wysyłam codziennie choćby kilka słów bo takie man natchnienie  i potrzebę, ale bywa też że wysyłam raz w tygodniu czy raz w miesiącu. Wiele zależy od tego co się wokół nas dzieje.
W moim osobistym kalendarzu mam ustawione przypomnienie, które co tydzień daje mi znać o @ do moich dziewczynek. 

Jeszcze nie podjęłam decyzji kiedy im dam dostęp do tych skrzynek, jednak jak pierwszy raz spotkałam się z tym pomysłem miał to być prezent na 18 urodziny. Także wstępnie zakładam sobie, że adres i hasło do skrzynki dostaną na 18 urodziny.

Każdy z nas wie, jak wielu zdarzeń z dzieciństwa się nie pamięta, jak to rodzice czy starsi bliscy nam o nich opowiadają.
Ta skrzynka kiedyś będzie skarbnicą wiedzy z przeszłości. To taki pamiętnik pisany przede wszystkim o dziecku dla dziecka, pełen wiedzy którą chcemy mu przekazać a na którą czasem w szalonej codzienności po prostu brak czasu.


polecam tą inicjatywę wszystkim rodzicom
pozdrawiam


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...